Elektromobily majú v reálnych podmienkach až o tretinu menší dojazd, ako sa propaguje

Životnosť batérie testovaných áut bola v priemere o 29,9 % nižšia, ako inzerovali výrobcovia áut

Oficiálne údaje poskytnuté výrobcami automobilov o tom, koľko kilometrov môže elektrické vozidlo prejsť na plné nabitie, sú založené na štandardizovanom teste vykonanom iba v teplých podmienkach.

Vyšetrovanie časopisu What Car však zistilo, že keď elektrické autá jazdia v reálnom svete, najmä pri nižších teplotách, ich batérie sa vybíjajú oveľa rýchlejšie.

Časopis napodobnil, ako motoristi skutočne využívajú svoje autá, keď cez noc zaparkovali vonku dvanásť vozidiel v mraze.  Tím potom jazdil s autami po 60-míľovej testovacej trati v Bedfordshire, kým sa im nevybili batérie.

Dojazd elektrických áut bol v priemere o 29,9 percenta nižší, ako sa uvádzalo v reklame, pričom najväčší nedostatok zaznamenal Lexus UX 300e Takumi za 57 000 libier – o 100 míľ menej, než je jeho oficiálna hodnota 273 míľ.

Lexus UX 300e

Lexus RZ 450e Takumi mal druhý najväčší nedostatok a batéria sa vybila 92 míľ pred inzerovaným dojazdom 251 míľ.

Volkswagen ID 7 Pro Match s cenou 51 550 GBP mal v reálnom živote dojazd 254 míľ, čo je o 33,6 percenta menej, ako sa uvádzalo v reklame.

Najvýkonnejší z 12 testovaných áut bol však Mercedes-Benz EQE 300 Sport Edition za 68 810 GBP. Batéria auta sa vybila po 300 míľach, ale stále to bol 21-percentný nedostatok oproti pôvodne propagovanému.

Redaktor časopisu Steve Huntingford tvrdil, že experiment bol oveľa lepším spôsobom, ako otestovať kapacitu elektrických vozidiel, než oficiálne metódy.

Redaktor časopisu “What Car” Steve Huntingford

Jeho tím  pravidelne kontroluje dojazd elektromobilov v „reálnych“ jazdných prostrediach a zistil, že medzi zimnými a letnými teplotami je 18-percentný rozdiel v životnosti batérie.

Pán Huntingford podľa The Telegraph povedal: „Robíme to každé leto [a] každú zimu, pretože je evidentne značný rozdiel v tom, ako funguje účinnosť batérie v závislosti od chladného počasia.

Možno Vás bude zaujímať

Post A Comment For The Creator: Mitko Zlatev

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *